Plac Chrapka oficjalnie otwarty!

(fot. materiały prasowe)

W lutym 2018 roku na placu bp Jana Chrapka ruszyły prace remontowe. Wcześniej tamtejsze skrzyżowanie było jednym z najbardziej kolizyjnych w Toruniu. W ciągu dwudziestu miesięcy powstało jednak rondo turbinowe, które zapewnia bezkolizyjną jazdę. We wtorek oficjalnie otwarto nowy, wyremontowany Plac Chrapka.

Chodniki, ścieżki rowerowe, mała architektura miejsca, nowe oświetlenie, wiele zieleni i przede wszystkim rondo turbinowe – tak dzisiaj wygląda Plac bp Jana Chrapka, na którym niegdyś znajdowało się jedno z najbardziej kolizyjnych rond w Toruniu. Dzisiaj oficjalnie zostało ono otwarte. W uroczystości wziął udział Prezydent Miasta Torunia Michał Zaleski oraz radni miejscy. W trakcie otwarcia była okazja, by powspominać różne wydarzenia, które miały miejsce na placu budowy. A takim bez wątpienia było znalezienie ciekawych fragmentów zabudowy i prace archeologiczne, które później przy nich trwały.

Pracę rozpoczęliśmy od okolic Placu Pokoju Toruńskiego. Odkryliśmy stare fragmenty Twierdzy Toruń, dlatego musieliśmy zmienić pierwotny projekt. Na samym rondzie prace rozpoczęły się w kwietniu 2018 roku – tłumaczy Piotr Kwiatkowski z firmy Skanska.

Wspomniane wcześniej rondo turbinowe jest największą inwestycją na Placu Chrapka, jednak przebudowano również ponad 720 metrów ulic, które do niego prowadzą. Wraz z nimi powstały chodniki, ścieżki rowerowe i zatoki autobusowe.

Mam nadzieję, że szybko kierowcy przyzwyczają się do tego ronda turbinowego. One są z zasady bardzo bezpieczne. Na tym skrzyżowaniu przed przebudową dochodziło do wielu kolizji, teraz obserwujemy, że jest ich już mniej, bo kierowcy jeżdżą przez plac już od kilku tygodni. Ruch samochodowy w Toruniu narasta, dlatego bardzo potrzebujemy rozwiązań sprzyjających bezpieczeństwu ruchumówił prezydent Michał Zaleski.

Całkowity koszt przebudowy wyniósł prawie 23 mln złotych, z czego dofinansowanie ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to ponad 19 mln złotych.

Zakres projektu:

– przebudowa skrzyżowania – budowa ronda turbinowego,

– przebudowa geometryczna układu drogowego,

– rozwiązanie kolizji i przebudowa infrastruktury technicznej nadziemnej i podziemnej,

– przebudowa sieci tramwajowej wraz z infrastrukturą,

– przebudowa zatok autobusowych,

– przebudowa konstrukcji jezdni i torowiska,

– budowa systemu odwadniającego pas drogowy i torowisko z urządzeniami podczyszczającymi,

– przebudowa i budowa chodników,

– przebudowa i budowa dróg rowerowych,

– przebudowa i budowa oświetlenia,

– urządzenie zieleni miejskiej i montaż małej architektury.

Jeden komentarz

Dodawanie komentarza

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *